Document de Política i signatura electrònica de l’Institut Ramon Llull
Mecanismes d’identificació i signatura electrònica admesos per a cada tràmit
Mecanismes d’identificació i signatura electrònica en relació amb la persona signant
Ciutadans/anes espanyols/oles i ciutadans/anes estrangers/eres no residents a Espanya
- Presentació de sol·licituds.
Per presentar una sol·licitud a través de la seu electrònica de l’Institut Ramon Llull és necessari disposar del corresponent certificat digital.
Tal com preveu l’apartat 3.1.a), a la seu virtual es poden fer servir els certificats digitals de totes les entitats de certificació que estiguin classificades per l’Agència Catalana de Certificació com a vàlides per identificar les persones físiques i les persones jurídiques davant de les administracions públiques catalanes i on la validació del certificat es faci a través de la seva plataforma de serveis d’identificació i signatura (PSIS).
Cal tenir en compte que depenent del servei o tràmit pot quedar restringida la relació de certificats acceptats segons el que determinin els aspectes particulars de la seva política de seguretat i/o normativa.
- Presentació de documents per a expedients en tramitació
Quan es tracti de declaracions responsables, desistiments, renúncies, documentació justificativa o recursos, els ciutadans espanyols i els residents a Espanya que vulguin presentar aquests documents per mitjans telemàtics hauran de disposar del corresponent certificat digital. En canvi, la presentació de la resta de de documents a través de la seu electrònica en el marc d’un expedient ja obert es pot dur a terme o bé mitjançant el certificat electrònic corresponent, o bé mitjançant el mecanisme ID descrit en l’apartat 3.1.c).
- Presentació de documentació justificativa
Per tal de presentar la documentació justificativa per mitjans telemàtics, el beneficiari haurà de disposar de certificat digital. Per tal de garantir la fidelitat amb els originals tots els documents justificatius han d’anar signats amb certificat digital, seguint els passos que es descriuen a la Guia per a presentar documentació justificativa per mitjans telemàtics.
Ciutadans/anes estrangers/eres no residents a Espanya
- Presentació de sol·licituds
Per identificar els/les ciutadans/anes estrangers/eres no residents s’utilitza el sistema d’identificació a la seu electrònica amb usuari i contrasenya (apartat 3.1.c).
L’Institut Ramon Llull s’encarrega de fer arribar d’una manera segura l’usuari i la contrasenya a les persones interessades després d’haver verificat la documentació que acrediti la seva identitat. Per aquest motiu, els ciutadans estrangers no residents que, per ser la primera vegada que presenten una sol·licitud a l’Institut Ramon Llull, no disposin d’usuari i contrasenya no podran realitzar el tràmit a través de la seu electrònica.
- Presentació de documents per a expedients en tramitació
La presentació de documents a través de la seu electrònica en el marc d’un expedient ja obert es pot dur a terme o bé mitjançant el sistema d’identificació amb usuari i contrasenya, o bé mitjançant el mecanisme ID descrit a l’apartat 3.1.b).
- Presentació de documentació justificativa
Per tal de presentar la documentació justificativa per mitjans telemàtics, cal disposar del mecanisme ID o del sistema d’usuari i contrasenya i seguir els passos que es descriuen a la Guia per a presentar documentació justificativa per mitjans telemàtics.